Saturday, October 5, 2013

Wishlist

Bismillah...

Tak pernah aku tulis pasai wishlist aku, ari ni aku qhasa macam nak tulis. mungkin kalau ada wishlu nie aku qhasa lebih semangat nak capai target tu.. tak qera la wishlist berbentuk barang tau impian..

yang pertama, aku nak cari pengganti iphone 4 aku yg dah 3 tahun aku pakai.. ia berkhimat dgn baik.. ia hasil titik peluh aku sndiri..Alhamdulillah Tuhan beri rezeki kepada aku, syukurr.. buat masa sekarang pengganti yg sesuai aku terpikat dgn iphone 5s. kenapa? aku sebagai enginia aku asa teknologi yg di perkenaikan dari apple cukup membanggakan.. aku tertarik dgn teknologi processor A7 dual-core 64bit + satu lagi chip M7, iphone 5s adalah smartphone pertama yg pakai 64bit. ia berpotensi memberi kelajuan kepada smartphone dan mengurangkan penggunaan bateri. Manakala M7 pula sebagai support kepada main processor A7. Chip ini dapat mengetahui pergerakkan sang pengguna iphone 5s ni seperti berjalan, berlari, berenang, drive dan mengubah tatapan map semasa pengguna.. terbaikkan.. manakala pasal kamera dia plak, iphone 5s adalah smartphone pertama yg memakai system true tone or true color. ia gambungnya antara dua biji LED semasa kita menangkap gmbar. mana kala aperture dia lak besar iaitu f2,2.. boleh maih bokeh baq ang.. hehhe


yang kedua, aku dah target lama dah nak dapatkan 2 lain lens untuk 7d aku ( yang dah menyambut ulang tahun pertama nya pada 18/9 ari tu) hehhe. aku target nak ambil wide lens 1. mungkin Tokina 11-16mm f2.8 cukup untuk aku yang tak pandai mana ambiq gambaq nie.. nak wat job pon lani tak ada masa.. 1 lagi lens yg sangat berantu adalah sigma 35mm f1.4.. nie memang aku jatuh ati masa 1st dia keluar..blinkblink!!sekurang2ya bilaada yg nie munkin blh naik semangat aku nk wat job balik.. hehehe.. jika ada rezeki mesti ada job,.,, insyaAllah.


yang ke3, aku nk hias skit sang MyV putih aku yg berjasa kepada aku mengusung aku merata tempat.. aku kuda dia kaw2.. sebulan skali KL-Kedah-KL.. mileage dah kalah macam keta dah pakai 2 3 tahun.. Alhamdulillah tak penah wat hal lagi.. jangan wat hal taw siputih hensem aku.. aku nk pasang RIM mini cooper watanabe dekat dia.. bagi lagi hensem n cute macam tuan dia..


yg ke empat, nk bawa mak n abah p kota mekah.. munkin ini jangka masa panjang.. tapi jika di beri rezeki dari Alllah S.W.T tak mustahil aku boleh bawa mak abah any time.. hehh.. amin


aku rasa wat masa nie aku target yang nie dulu n yang wishlist yg sangat2 aku wish wish wish, menamatkan zama bujang aku dengan insan pilihan ati. harap dia adalah jodoh aku.amin.. byk2 benda yg aku sgt aku sygkn hubungan kami nie.. Doakan kami..


aku rasa cukup kot setakat tu wishlist.. bayak2 nnt tak terkejar lak.. utk syg ku chaen syazreen, b minta wishlist no 2 tu ja sebagai hadiah.. hehehehe.. kepada mak abah.. insyaAllah anak sulung mak abah nie cuba jadi anak yg soleh.. kerana itu yg selalu ada dalam doa along di setiap solat 5 waktu..


No comments:

Post a Comment