Friday, May 18, 2012

Tea break with photoshop. :-)

Bismillah..

Disaat kesibukan dan kekusutan kepala melayan masa study dan masa menyiapkan tugas dan teruama FYP, ini la tea break yg aku slalu lakukan.. bertea break dgn photoshop dan F&N seasons krisantimum utk merehatkan minda dan menghilangkan stress. cara ini memang berikesan kepada aku. bila aku buntu untuk melakukan pekerjaan, aku akan lepaskan di sini.. ia memang berhasil bagi diri aku.

kali ini aku merapu dengan edit gambar membuat cover majalah.. idea datang mencurah2 ke ladang gandum.. klu la utk study aku mcm nie, rasa apa yg dapat yek? 








1st think dari kawan2 akan cakap, "syed ni dah siap ka FYP dia nie". hahaha.. ofcouse la x siap lagi.. aku suka buat apa yang aku suka.. bila aku suka wat apa yg aku suka aku rasa tenang dan happy. 

aku pikir2 balik, aku stdy engineering tapi minat aku? aku pon xtaw.. benda nie dah jadi kesukaan aku. Tuhan lebih mengetahui. mungkin suatu hari nanti kita akan lakukan pekerjaan yang kita minat. 

boleh jadi editor majalah syed nie - kata2 dari kawan2 aku.. tersengeh aku mendengarnya.. aku masih merasa tidak layak dan aku xpenah belajar bidang 2.. tapi dalam hati ada gak rasa minat nk jadi editor. mungkin suatu hari nanti aku akan try juga. mana nk tau itu doa2 dari kawan2. :-)

assalamualaikum..

6 comments:

  1. erm..saya dari majalah wanita..saya rasa anda ada bakat dalam bidang editor. jika kami mengambil anda sebagai pekerja, berapa anggaran gaji yg anda mahukan?




    pergh, berangan dulu syed dapat surat tawaran macam nie..macam seronok gile jeee!! haha..thanks a lot.... :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. terima kasih atas offer dari cik ezma.. boleh sy dapatkn no contact cik ezma untuk perbincangan lebih lanjut..

      hahahah.. klu la betul.. alhamdulillah bersyukur.. ia akn meringankan beban pala yg tgh pikir pasal fyp, exam n keja.

      Delete
  2. wow! saya berminat nak jadi partnership.boleh ka? haha

    ReplyDelete
    Replies
    1. haha.. along klu syed blh buka bisness majalah sndiri xkan syed lupa kawan2 syed yg sama naik ngn syed nie.. SPP.. tapi mana taw ada rezekikan. tak mustahil.. rezeki ada di mana2..

      Delete
  3. terbaiklah syed..huhu...lepas nie boleh buat kilang cetak majalah sndri..huhu..

    ReplyDelete
    Replies
    1. amin.. faiz aku anggap 2 doa dari kawan2.. insyaAllah klu ada rezeki.. tapi dapat kerja ngn org pon jadi laa..

      Delete